Reisblog Webdy

Kirchberg

Deze zomervakantie gaan we 14 dagen naar Kirchberg in Oostenrijk. Dit is in één dag te rijden en wel zo fijn voor onze zoon Lucas. We verblijven in Hotel Kroneck op basis van all-inclusive.

De routekaart kunt u terugvinden door bij de betreffende dag op dit icoon te klikken.

Woensdag 15 juni 2011
Oudewater - Kirchberg (958 km)

Om 4.00 uur rijden we weg uit Oudewater. We rijden via de A12 naar Duitsland. In Duitsland rijden we de gebruikelijk weg naar Oostenrijk (3, 9, 99, 93, 8). Bij Kufstein rijden we Oostenrijk binnen en we rijden dan op de A12. Op de A12 verlaten we bij afrit Wörgl de snelweg. Via de B278 en B170 rijden we om 13.45 uur Kirchberg binnen. De reis is voorspoedig verlopen en we hebben in totaal maar 2 tussenstops hoeven maken. Hotel Kroneck ligt net iets buiten het centrum van Kirchberg. Bij aankomst kunnen we direct inchecken. We krijgen kamer 115. De kamer voldoet niet aan onze verwachting. In de reisgids stond dat er een kitchenette in de kamer aanwezig zou zijn. We maken hier melding van bij de receptie. Na een telefoontje met de manager is het geregeld. Morgen krijgen we kamer 116 met kitchenette. 's Middags genieten we van de zon op het terras van het hotel. We hebben all-inclusive dus we eten in het hotel. Het diner is goed. Een saladebuffet, keuze uit 2 soepen, keuze uit 3 hoofdgerechten (vlees-, vis, of vegatarisch gerecht) en een dessert.

Donderdag 16 juni 2011
Kirchberg

NOnze wekker (Lucas) is vandaag vroeg wakker. Het is pas 5.00 uur. Nog even wat tijd rekken maar om 6.00 uur wil hij toch echt onze aandacht. We spelen op de kamer en om 7.30 uur gaan we ontbijten. Na een uitgebreid ontbijt (veel keuze aan het buffet) lopen we naar het centrum van Kirchberg. Vanaf het hotel is het ongeveer 15 minuten lopen. Het is nog rustig in het dorp. Er zijn diverse (souveniers) winkels. Na een kleine toer door het dorp lopen we weer terug naar het hotel. Lucas moet nodig zijn slaapje doen. Na zijn slaapje gaan we lunchen in het dorp. We lunchen bij Café Lorenzoni. Na de lunch zijn we net op tijd terug in het hotel want het begint te regenen en onweren.
28 graden

Vrijdag 17 juni 2011
Gerlos (171 km)

VVandaag maken we een trip naar Gerlos. We gaan hier al 10 jaar lang heen op wintersport. Nu willen we Gerlos wel eens in de zomer mee maken. Wij rijden helemaal binnendoor naar Gerlos. Via Kitchbühel, Mittersill, Krimml. Na Krimml rijden we de Gerlospas op. Nu een keer via de andere kant. In de winter rijden we de berg vanaf de andere kant. Vanaf de Gerlospas hebben we op diverse punten een uitzicht op de Krimml watervallen. Het is een beetje bewolkt dus af en toe verdwijnen de watervallen achter de bewolking. Na 1,5 uur rijden zijn we tegen de middag in Gerlos. Helaas zit de Milchbar dicht vanwege vakantie. We lunchen in de Sportalm. Hierna gaan we op bezoek bij Anita en Martin Brabant. Zij runnen o.a. Hotel Victoria en in dit hotel verblijven we altijd tijdens onze wintersportvakantie. We wandelen door Gerlos en genieten van de omgeving. De zon is lekker doorgekomen en het is heerlijk weer. In de loop van de middag rijden we terug naar Kirchberg.

Zaterdag 18 juni 2011
Hopfgarten (34 km)

We maken een klein uitstapje naar Hopfgarten. Dit plaatsje ligt op 15 kilometer van Kirchberg. We willen kijken of we hier volgend jaar naar toe gaan op wintersportvakantie. Ze hebben hier Familienhotel Hopfgarten. Het hotel ligt vlakbij de gondelbaan en ziet er van binnen mooi uit. Het skigebied is groot dus wie weet ..... Het plaatsje heeft nauwe straatjes en heeft een aantal restaurants. Zelfs de trein stopt in dit dorpje. We lunchen bij Gasthof Traube en hierna rijden we terug naar Kirchberg. Onderweg begint het te regenen en het houdt vandaag niet meer op.
17 graden

Zondag 19 juni 2011
Kirchberg

Vandaag blijven we in Kirchberg. We zwemmen met Lucas. Hij vindt het nog steeds niet leuk maar we hebben even doorgezet. Hij houdt ons nog stevig vast maar begint al een beetje te wennen aan een zwembad. Voor de lunch wandelen we naar het centrum en we eten hier wat. De middag brengen we door in het hotel.

Maandag 20 juni 2011
Kitzbühel (17 km)

's Morgens rijden we naar Kitzbühel. Dit ligt op een kwartiertje rijden. Je kan gratis parkeren op P4 en vanuit daar is het ongeveer 10 minuten lopen naar het centrum. De winkels liggen een beetje verspreid over het dorp heen. Na het winkelen lopen we naar de Hahnenkammbahn en we besluiten om een berg- und dal abfahrt te doen. Lucas vindt het in het begin eng maar naar een paar minuten is hij dat vergeten en vindt hij het geweldig. Bovenop de berg kun je diverse wandelingen maken. Wij lopen naar het startpunt van de "Hahnenkamm-Rennen".Het is wel heel stijl naar beneden skiën. We genieten bovenop de berg van de mooie omgeving en we lunchen op de berg. Hierna gaan we terug naar beneden, wandelen door Kitzbühel en hierna keren we terug naar het hotel.
20 graden

Dinsdag 21 juni 2011
Wildpark Aurach (34 km)

We gaan naar Wildpark Aurach. Het is ongeveer een half uurtje rijden vanaf Kirchberg. De laatste kilometers stijgen we flink en komen op ongeveer 1200 meter hoogte uit. Het wildpark ligt dus middenin de bergen. We hebben in het park soms moeite om de buggy omhoog te duwen, zo stijl is het. Het park is niet groot maar bovenin het park heb je een mooi uitzicht over de omgeving. Een aantal dieren zit in een verblijf (apen, steenbokken, pauwen, wilde zwijnen). De edelherten en bokken lopen vrij rond. Eén edelhert is zo brutaal dat hij zijn snuit tegen Lucas z'n handen duwt. Hierna gaat hij er als een speer vandoor. Na de wandeling door het park lunchen we in het restaurant bij de ingang van het wildpark. Na dit bezoek rijden we rustig terug naar het hotel. We genieten in de tuin van het mooie weer. De eerste week zit er alweer op. Gelukkig hebben we nog een week te gaan.

Woensdag 22 juni 2011
Innsbruck (177 km)

We bezoeken Innsbruck. Na een rit van circa een uur zijn we er al. We parkeren onze auto in één van de vele parkeergarages in het centrum (onder het Hilton hotel). Vanaf de parkeergarage is het ongeveer 10 minuten lopen naar de "Altstadt". Net voor de Altstadt liggen 2 shoppingmalls. In de Altstadt zijn ook vele kleine en mooie winkels. Na een wandeling door de Altstadt gaan we met de Hungerburgbahn naar circa 1100 meter hoogte. Vanaf dit punt heb je een mooi uitzicht over de stad Innsbruck. Je kan vanuit hier nog verder met de Nordkettenbahn maar dit doen wij niet. Na deze rit wandelen we door Innsbruck. In de loop van de middag rijden we terug naar Kirchberg.

Donderdag 23 juni 2011
Kirchberg

Het is een feestdag in Kirchberg. Der Antlassrit. Dit is een processie met paarden van Brixen naar Kirchberg. Er nemen ongeveer 100 rijders deel uit de dorpen Brixen, Kirchberg en Westendorf. Er is een kleine braderie in het dorp en een muziekkorps speelt op het plein. Tussen 12.00 en 14.00 uur zullen rijders te paard door Kirchberg lopen. Door het ochtendslaapje van Lucas zijn we aan de late kant. De processie is nog niet langs geweest. Het begint te regenen dus we zoeken snel een restaurant op. We zijn net binnen en een wolkbreuk en onweer barst los. Tijdens de wolkbreuk loopt de processie door het dorp heen. We besluiten om ons niet nat te laten regenen en de processie gaat verder zonder ons. Na de regenbui lopen we terug naar ons hotel.
22 graden

Vrijdag 24 juni 2011
Rattenberg (100 km)

We maken een trip naar Rattenberg. Rattenberg staat bekend om de glasblazerij. Bij Kisslinger Glass worden demonstraties van glasblazen gegeven. We hebben gezien hoe ze in 5 minuten tijd een zwaan van glas maken. Na de demonstratie lopen we door de winkel heen (3 etages hoog). Het is mooi om te zien wat ze allemaal wel niet van glas maken. Vervolgens wandelen we door Rattenberg. Rattenberg is niet groot en de meeste winkels verkopen glaswerk. Na het bezoek aan Rattenberg rijden we terug richting het hotel. We rijden even door Brixen in Thale maar hier is niks te doen. We doen nog een poging en rijden vanuit Kirchberg door naar Aschau (6 km verderop). Helaas is dit ook geen succes. We keren terug naar ons hotel.

Zaterdag 25 juni 2011
St Johann in Tirol (62 km)

St. Johann in Tirol ligt op ongeveer 15 minuten van Kirchberg. We rijden er in de loop van de ochtend heen. In St. Johann in Tirol zijn leuke winkeltjes en een gezellig plein om iets te eten of drinken. We eten iets bij Gasthof Mauth. Vanuit de gastestube heb je een leuk uitzicht over het plein. Na de lunch maken we een kleine rondtoer door St Johann in Tirol. Vanuit St. Johann rijden we via de B178 door Ellmau, Serfaus en Söll. Na Söll nemen we de L261 naar Itter. We komen na Itter weer uit bij Hopfgarten op de B170 en vanuit hier rijden we terug naar Kirchberg.

Zondag 26 juni 2011
Kirchberg

Het is zondag en we houden een rustdag. Lucas kan vandaag in zijn "eigen" bedje slapen. Ze voorspellen mooi weer maar 's morgens regent het flink. Gelukkig hebben we een goed boek bij ons. Gelukkig klaart het 's middags op zodat we gezellig met z'n drieën kunnen zwemmen. Lucas moet weer even wennen aan het water maar later vindt hij het heel leuk.

Maandag 27 juni 2011
Filzmoos - Fleckalmbahn (7 km)

De dag begint zonnig. We rijden even verderop naar de Fleckalmbahn (ongeveer 3,5 km). De Fleckalmbahn brengt je van 800 meter hoogte naar 1800 meter hoogte. Bovenop de berg zijn verschillende wandelroutes uitgezet. Je kunt zelfs naar Kitzbühel lopen. Wij lopen zelf een rondje langs het meertje en gaan daarna relaxen en zonnen bij een bergrestaurant. Hierna gaan we weer met de gondel terug naar het dal en keren terug naar het hotel. Lucas doet zijn slaapje en hierna gaan we zwemmen. Het is namelijk erg warm, 30 graden.

Dinsdag 28 juni 2011
Kirchberg

Helaas de laatste dag van onze vakantie. We blijven vandaag in Kirchberg. We doen de laatste boodschapjes en gaan nog een keer zwemmen. Het is mooi weer dus we genieten er nog maar even van. Een mooie afsluiter van onze vakantie. Voor het diner pakken we onze koffers en de auto weer in. Morgen rijden we namelijk vroeg in de ochtend weg.
32 graden

Woensdag 29 juni 2011
Kirchberg - Oudewater (958 km)

We rijden om 3.45 uur weg uit Kirchberg. Het wordt vandaag warm in Oostenrijk en Zuid Duitsland dus dan is het beter om vroeg te vertrekken. We rijden dezelfde weg terug. We maken onderweg een paar stops (ontbijtje voor Lucas en tankstops). Helaas hebben we hier en daar een beetje last van kleine files. Uiteindelijk zijn we in de loop van de middag weer veilig terug in Oudewater en zit onze vakantie er nu echt op.