Reisblog Webdy

Putten

Corona blijft de wereld overheersen. Dit jaar hebben we besloten om in Nederland te blijven. Het is maar goed ook. Het aantal besmettingen loopt weer hard op en Nederland kleurt weer donkerrood op de corona kaart. Wij verblijven 2 weken op Landal vakantiepark De Veluwse Hoevegaerde in Putten.

De routekaart kunt u terugvinden door bij de betreffende dag op dit icoon te klikken.

Vrijdag 16 juli 2021
Oudewater - Putten (78 km)

Onze eerste zomervakantie met Lucas en Ruben in Nederland. Het voordeel is dat je niet vroeg hoeft op te staan voor een lange reisdag. Na het ontbijt gaan we eerst de konijnen naar het pension brengen. Nog even de laatste klusjes thuis en na de lunch om 13.00 uur rijden we weg. Bij Nieuwerbrug draaien we de A12 op. Vervolgens bij knooppunt Oudenrijn nemen we de A27 en A28. Bij knooppunt Hoevelaken zouden we de A1 nemen maar er is een grote file dus we rijden de A28 verder door en gaan er bij de afrit Nijkerk af. We pakken de N301 richting Putten. In Putten volgen we de Oudnijkerkerweg en iets buiten Putten ligt ons vakantiepark. We zijn er om 14.00 uur. We kunnen nog niet in onze bungalow. Lucas en Ruben vinden vertier in de speeltuin en we drinken iets op het terras van Newlife. Om 16.00 uur mogen we naar onze bungalow. De bungalow heeft een ruime woonkamer met open keuken. Twee slaapkamers waarvan één met douche. Er is een kleine badkamer met toilet. Tevens is er nog een sauna in de bungalow. Het is hier en daar wat passen en meten maar we hebben ons geïnstalleerd. Lucas en Ruben hebben inmiddels In de speeltuin vriendjes gemaakt met Lucas en Tobias uit Den Haag. Dat is het voordeel van op vakantie in Nederland, er is geen taalbarrière. We eten in onze bungalow. Regelen ontbijt voor morgenochtend en reserveren een tijdsslot voor het zwembad.

Zaterdag 17 juli 2021
Putten

De zon schijnt al vroeg naar binnen. We doen rustig aan. Lucas en Ruben halen de bestelde broodjes op bij de receptie en we ontbijten in onze bungalow. Na het ontbijt rijden we naar het centrum van Putten. Putten heeft een erg gezellig centrum met veel winkels. Ruben ziet een mooie puzzel in de etalage van 1500 stukjes. Eenmaal binnen zijn we nog veel meer. Het wordt toch de puzzel in de etalage. De verkoper vindt het bijzonder dat hij een puzzel van “Het meisje met de parel” aan een kind verkoopt. Dat hij niet verwacht toen hij de inkoop deed. Lucas kiest voor een spannend leesboek. Na de aankopen wandelen we nog verder door Putten. We doen bij de Jumbo boodschappen voor de komende dagen. ‘s Middags gaan we een uurtje zwemmen en genieten we van het mooie weer. We eten bij Newlife op het vakantiepark. Het smaakt ons heerlijk.

Zondag 18 juli 2021
Putten

Het is vandaag weer een mooie zonnige dag. We hebben het zwembad gereserveerd van 11.15 tot 12.15 uur. Het is heerlijk vertoeven in het zwembad en niet te druk omdat je moet reserveren. In de middag genieten we bij de bungalow van het weer. We doen samen spelletjes, lezen een boekje of puzzelen.

Maandag 19 juli 2021
Putten (wandeling 7 km)

Na het ontbijt gaan we een wandeling maken. De wandeling start vanaf het park en gaat door de bossen naar landgoed Schovenhorst. Halverwege komen we bij de bostoren. Vanwege corona is hij helaas gesloten. Aan de overkant zit brasserie Schovenhorst. We hebben geen geluk. Op maandag is dit gesloten. Er zit helaas niks anders op dan verder wandelen. We vervolgen onze weg door de bossen. Gelukkig komen we een bankje tegen om de benen even te laten rusten. Het laatste gedeelte van de wandeling is dezelfde als de heenweg. Na 7 kilometer wandelen zijn we terug op het vakantiepark en lunchen we bij Newlife. In de middag krijgen onze benen rust. We doen laat in de middag nog wat spelletjes buiten. Het was weer een gezellige dag.

Dinsdag 20 juli 2021
Putten - Voorthuizen (8,9 km)

We rijden naar Voorthuizen voor het speelpark & maisdoolhof. Buiten zijn allerlei speeltoestellen en daarnaast een maisdoolhof met opdrachten. In het midden van het doolhof staat een uitkijktoren. Het doolhof duurt ongeveer een half uurtje en is leuk opgezet. Er zijn genoeg zitplekken en je kunt er eventueel ook iets eten. We hebben hier 3 uur doorgebracht. Hierna gaan we terug naar het vakantiepark. We relaxen en doen spelletjes. Lucas en Ruben gaan nog een uurtje zwemmen met Lucas en Tobias. Ze hebben veel plezier.

Woensdag 21 juli 2021
Putten - Zeewolde (23,8 km)

De zon schijnt weer heerlijk. Aan het einde van de ochtend rijden we naar Hans en Grietje in Zeewolde. Hier eten we lekkere pannenkoeken. Bij de kinderpannenkoek krijgt Ruben nog een muntje. Deze kan hij in de snoepwinkel uitgeven. Hij gaat voor de grijpmachine en pakt hier een klein balletje uit. Hierna leven Lucas en Ruben zich nog even uit in het speelpark. Aan het einde van de middag nemen we nog een duik in het zwembad op ons vakantiepark.

Donderdag 22 juli 2021
Putten

In de ochtend spelen we een potje midgetgolf op het vakantiepark. De baan bestaat uit 12 kunstgras holes. Er zitten een paar lastige holes bij. Mama wint het toernooi. In de middag nemen we weer een duik in het zwembad.

Vrijdag 23 juli 2021
Putten - Ermelo (10 km)

We staan vandaag op tijd op. Het is bewolkt maar droog weer. Een mooie ochtend voor het Klimbos. Om 10.30 uur gaat Lucas klimmen in het Klimbos Ermelo. Dit ligt op 20 minuten rijden van ons park. Lucas krijgt eerst een korte instructie en mag daarna ruim 2 uur klimmen. Klimbos Ermelo heeft 8 parcours. Hij heeft geluk dat we vroeg zijn zodat er nog weinig mensen zijn en hij veel parcoursen klimmen. Uiteindelijk klimt hij de parcours 2 t/m 7. De parcoursen worden steeds moeilijker en zijn steeds hoger tussen de bomen. Parcours 7 vindt Lucas erg pittig. Parcours 6 met 5 ziplines vindt hij de leukste. Wij kunnen vanaf de grond zijn prestaties zien. Ruben vindt het maar niks en blijft met beide benen op de grond. Dit Klimbos kun je ook beter doen als je langer bent dan 1.50 meter. Je kunt dan ook overal goed bij. Er staan een paar picknick tafels zodat Ruben en mama samen skipbo kunnen spelen. De stand is uiteindelijk 1-1. Op de terugweg doen we boodschappen. In de middag komt de zon door en gaat Ruben zwemmen met zijn vakantievriendjes Lucas en Tobias.

Zaterdag 24 juli 2021
Putten

Vandaag doen we rustig aan. We slapen uit en ontbijten laat. We kijken naar de Olympische spelen. De eerste medaille is binnen. Zilver met kruisboogschieten. Verder spelen we gezellig spelletjes en lezen een boek. Vandaag is het de laatste warme dag en de voorspelling is dat we vanaf morgen wisselvalliger weer krijgen. Vanmiddag nemen we nog een duik in de buiten zwembad.

Zondag 25 juli 2021
Putten (wandeling 8 km)

We gaan vandaag de 2e wandeling maken. Deze start ook vanaf het vakantiepark. We wandelen direct het bos in. Eerst wandelen we door een waterwingebied. Hierna moeten we over de heide maar hier schiet de route beschrijving een beetje te kort. We zijn uiteindelijk niet helemaal goed gelopen. We hebben even de weg gevraagd en kwamen weer op het juiste pad terecht. Halverwege is een bankje met een mooi uitzicht op de heide. Vervolgens wandelen we deels over de heide en hierna langs de heide. Helaas staat er weinig in bloei. Op de open vlakte is het best wel warm en brandt de zon goed. Gelukkig buigt het pad af naar het bos en lopen we weer lekker in de schaduw. Tijdens de wandeling komen we heel veel zwarte kevers tegen. Zoveel hebben we er nog nooit gezien. Het laatste gedeelte van de wandeling gaat weer door het Waterwingebied. Hier zien we in een flits een jonge ree over het bospad schieten. Na het waterwingebied komen we weer uit bij het vakantiepark. Over de wandeling van 8 kilometer hebben we 2 uur gedaan. Moe maar voldaan pakken we een terrasje bij Newlife. Hierna nemen we een verfrissende duik in het zwembad. Voor de kinderen is er animatie en doen ze allerlei zwemwedstrijdjes in het water. De vakantievriendjes Lucas en Tobias zijn er ook. De laatste keer samen zwemmen want ze gaan tegen de avond naar huis. Na het zwemmen doen we rustig aan. Lucas en Tobias komen nog even spelen met Lucas en Ruben en dan is het afscheid nemen. Gelukkig hebben wij nog een paar dagen vakantie.

Maandag 26 juli 2021
Putten - Station Beekbergen (39km)

We rijden met de auto naar station Beekbergen. Hier kunnen we om 10.00 uur op de Veluwse stoomtrein stappen. De reis met de stoomtrein voert over de meer dan honderd jaar oude spoorlijn Koningslijn. Door corona kun je alleen bij museum station Beekbergen opstappen. De trein rijdt eerst naar Apeldoorn CS. Hier moet de stoomlocomotief van rijrichting wisselen. Vanaf station Apeldoorn CS rijden we weer naar museum station Beekbergen en vervolgens langs station Loenen en Eerbeek. Tussen station Eerbeek en Dieren moet de locomotief weer van rijrichting veranderen. Na deze wissel rijdt de stoomlocomotief terug naar museum station Beekbergen. De treinreis duurt 2 uur. Hierna rijden we weer terug naar Putten. Het is nog steeds mooi weer. Er is regen voorspeld maar deze blijft nog steeds uit en de zon schijnt regelmatig. We nemen nog een duik in het buiten zwembad nu het nog kan.

Dinsdag 27 juli 2021
Putten - Barneveld centrum (14km)

We brengen een bezoek aan het centrum van Barneveld. Je kan hier gezellig winkelen. Lucas en Ruben willen hun vakantiecentjes uitgeven in de speelgoedwinkel. Gelukkig slagen ze allebei voor leuk speelgoed. In de middag begint het te regenen. We relaxen in ons vakantiehuis en ’s avonds eten we bij Newlife.

Woensdag 28 juli 2021
Putten - Garderen

Op 14 minuten rijden ligt het Veluws zandsculptuurfestijn. Hier gaan ze terug in de tijd van de Tweede Wereldoorlog. Naast belangrijke veldslagen uit de Tweede Wereldoorlog, zoals de ‘Slag om Arnhem’ en ‘D-Day’, zijn ook de bevrijding, het leven van Anne Frank, onze verzetshelden, de spotprenten, Radio Oranje en het Koningshuis te zien. Het is mooi om te zien hoe alles in zand in uitgebeeld. Vooral de sculptuur van de slag om Arnhem is indrukwekkend.

Donderdag 29 juli 2021
Putten - Ermelo centrum (9 km)

Vandaag rijden we naar Ermelo. Lucas en Ruben willen nog Pokemon kaarten kopen. Gelukkig vinden we een Intertoys waar ze nog een paar pakjes kunnen kopen. In de middag doen we spelletjes en mama ruimt alvast wat spulletjes in. Dit scheelt morgenochtend weer. 's Avonds sluiten we onze vakantie af bij Newlife en daar heeft niemand van ons moeite mee.

Vrijdag 30 juli 2021
Putten - Oudewater (90km)

Om 10.30 uur moeten we uitgecheckt zijn. We ontbijten voor de laatste keer in onze bungalow. De laatste spulletjes worden in de auto geladen en we leveren de sleutel in bij de receptie. Hierna rijden we naar Oudewater want Lucas en Ruben willen zo snel mogelijk de konijnen ophalen bij het pension.

Landal De Veluwse Hoevegaerde

foto appartement foto appartement foto appartement foto appartement foto appartement